Spring Break - Reisverslag uit Hilton Head Island, Verenigde Staten van laurainohio - WaarBenJij.nu Spring Break - Reisverslag uit Hilton Head Island, Verenigde Staten van laurainohio - WaarBenJij.nu

Spring Break

28 Maart 2014 | Verenigde Staten, Hilton Head Island

Met twee weken spring break achter de rug ben ik deze week weer met school begonnen. De eerste tien dagen ben ik met het tennisteam naar Hilton Head Island geweest in South Carolina. We zijn daar naartoe gevlogen en hadden twee grote Amerikaanse auto's gehuurd waarmee we over het eiland konden rondrijden. We sliepen in een prachtig huis in een gated community aan het strand! Ook hadden we fietsen gehuurd waarmee we de buurt een beetje konden verkennen. Wat heel leuk was was dat er hertjes op het terrein liepen en zelfs in onze tuin!Het eerste weekend hadden we heel mooi weer en we zijn dan ook lekker naar het strand geweest. De rest van de week was het weer zo zo, maar het was in ieder geval veel beter dan hier in Ohio ;). We hebben daar in totaal 4 wedstrijden gespeeld waarvan we er 2 gewonnen hebben. Tijdens zo een wedstrijd speel je 3 dubbels en 6 singels. We hebben 10 meiden in het team maar ik mocht elke keer gelukkig wel mee spelen! Het jongens team was er ook en wij kwamen bij al hun wedstrijden kijken en zij bij die van ons, dat zorgde voor een hele leuke sfeer! We hebben ook een middag voor de lol mixed dubbels gespeeld, dat wordt hier namelijk niet officieel gespeeld. 's Avonds gingen we meestal uit eten, maar ik heb ook een keer echte Nederlandse pannenkoeken voor ze gebakken met spek, appel en kaas. Dat vonden ze toch allemaal wel heel erg lekker!
We kwamen op een woensdag weer terug en toen ben ik de overige dagen met een vriendinnetje uit het team mee naar huis geweest. Zij woont hier ongeveer 3 uur rijden vandaan in een klein dorpje genaamd Tipp City en het was erg leuk om het leven in zo'n dorpje mee te maken! Haar ouders runnen daar een Bistro wat betekende dat we elke dag heerlijk hebben gegeten!
Deze week is Iris op bezoek! De overgang van warm klimaat naar kou is wel heel groot voor haar na Costa Rica en Curacao. Ik laat haar zoveel mogelijk mijn dagelijks leven hier zien en ze gaat dan ook mee naar al mijn lessen. Vanavond neem ik haar mee naar een hele populaire fast food keten genaamd Chipotle en daarna gaan we een bezoekje brengen aan Walmart ;). Morgen is er een familie weekend met tennis en zondag gaan we waarschijnlijk naar de Amish!
We hebben nu met tennis elke week wel een aantal wedstrijden en we kunnen hopelijk weer snel buiten spelen. Het team is echt heel erg leuk en we hebben het allemaal heel gezellig met elkaar!

Veel Liefs!

• 01 April 2014 - 23:56

Anne Verweij:

Hoi Laura,

Wat leuk allemaal!! Heel erg veel plezier met Iris!

Groetjes,

Anne

• 15 April 2014 - 15:02

Stella:

Heee lautje,

Leuk hoor!! Geniet van je laatste weekjes ;)