Het wordt winter, brrr! - Reisverslag uit Wooster, Verenigde Staten van laurainohio - WaarBenJij.nu Het wordt winter, brrr! - Reisverslag uit Wooster, Verenigde Staten van laurainohio - WaarBenJij.nu

Het wordt winter, brrr!

Blijf op de hoogte en volg

23 Oktober 2013 | Verenigde Staten, Wooster

Hoi allemaal,

Nou, het mooie weer is hier definitief over. Hadden we twee weken geleden nog 23 graden en zon, nu is het hier rond de 5 graden met 's nachts vorst. Er is zelfs sneeuw voorspeld voor het weekend! De bomen hebben wel mooi gekleurde blaadjes, maar het lijkt net of de herfst hier gewoon wordt overgeslagen. Hup, van de zomer naar de winter.

Mijn lessen gaan redelijk goed. Het is nog steeds veel lezen, maar het is allemaal lang niet zo moeilijk als op de middelbare school. Mijn cijfers zijn dan ook goed met zelfs een paar A's :). Hoeveel tijd ik aan huiswerk besteed verschilt heel erg per dag. Ik heb dagen dat ik echt helemaal niets nuttigs doe (denk aan slapen, eten en series kijken) en dan weer een dag stressen voor een toets of paper.

Het (Liberal Arts) schoolsysteem lijkt trouwens best wel op de middelbare school. We zitten gewoon in klasjes van ca. 25 leerlingen, je hebt dus redelijk veel contact met je leraar en we hebben onze toetsen gewoon tijdens de lesuren. De studenten komen overal het algemeen uit het hele land, met een aantal uit de directe omgeving. In elke klas zitten ook wel een aantal internationale mensen en omdat ik een hogere Latijn klas volg heb ik ook lessen met oudere jaars, wat ook wel eens leuk is! In de eerste school week waren er allemaal leuke optredens en activiteiten, maar nu hoor ik daar niet zoveel meer van. Wel hebben ze triviant avond en bingo avond haha, maar het zou leuk zijn als ze meer muziek en toneel avonden zouden organiseren (of ik moet me misschien beter laten informeren).

Wat grappig is is dat bijna iedereen hier gelovig is opgevoed en ook in god geloofd, maar dat maar een heel klein percentage naar de kerk gaat.
Europa wordt trouwens echt als het beloofde land gezien! Scholing en de zorg zijn natuurlijk veel goedkoper, maar kun je hier bijvoorbeeld op de Liberale partij stemmen zonder je stem weg te gooien. Mensen hebben hier dan ook redelijk wat kritiek op het politieke systeem.

O ja, ook heb ik nu een host family. Dit is een gezin uit de buurt waar je af en toe mee afspreekt om te komen eten of iets anders samen te doen. Het leuke is dat je kijkje kan nemen in een Amerikaans gezin. Mijn host family heeft 3 dochters, hele schattige meisjes! Ze gaan regelmatig naar Duitsland omdat hij bij een Duits bedrijf werkt. Het zijn aardig mensen en ze kunnen lekker koken :).

Veel liefs!

  • 23 Oktober 2013 - 22:37

    De Verweijtjes:

    Hoi Laura,
    Dat is wel een hele weersverandering zeg! wij hadden hier gisteren opeens een soort zomerse dag.
    En heel veel gezinnen hebben herfstvakantie dus dat is dan wel prettig als je dit weer hebt.
    Bij ons heeft natuurlijk alleen Laurens nog herfstvakantie. Jolien heeft morgen een tentamen en gaat daarna een weekend met Linde naar Marlieke in Berlijn. Laurens is deze week met Floris en Steven naar de TU-Delft geweest. Ja, de heren moeten een studie gaan zoeken.Ben benieuwd!

    Leuk om te lezen hoe het bij jouw op school eraan toe gaat. Goed bedacht zo'n host family. Krijg je een beetje idee hoe de mensen daar wonen.Pas maar op dat het gezin met die schattige meisjes je niet als oppas gaan gebruiken. Veel plezier met de sneeuw!

    Een zoen van de Verweijtjes

  • 27 Oktober 2013 - 16:05

    Stella:

    Hee lau,

    Wauw, opeens winter! Gelukkig krijg jij geen koude voeten ;)!
    Gisteren zijn wij terug gekomen en gisteren was het weer wel goed maar vandaag is is het echt volop herfst, het waait heel hard en regent.
    Wat leuk dat je host family ook kinderen heeft:)
    Als het trouwens echt gaat sneeuwen moet je maar foto's daarvan hierop zetten, lijkt me leuk om te zien!! :)
    Leuk om je blog weer eens te lezen!!

    Dikke kus uit het natte Abcoude!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Wooster

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

28 Maart 2014

Spring Break

07 Maart 2014

Op naar Hilton Head!

12 Februari 2014

korte update

21 Januari 2014

Weer terug op de campus!

05 December 2013

Chicago!!

Actief sinds 08 Aug. 2013
Verslag gelezen: 809
Totaal aantal bezoekers 19442

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: