Aangenaam, mijn naam is Dido. - Reisverslag uit Wooster, Verenigde Staten van laurainohio - WaarBenJij.nu Aangenaam, mijn naam is Dido. - Reisverslag uit Wooster, Verenigde Staten van laurainohio - WaarBenJij.nu

Aangenaam, mijn naam is Dido.

Blijf op de hoogte en volg

21 September 2013 | Verenigde Staten, Wooster

Lieve allemaal,

Afgelopen weken is er niet heel veel bijzonders gebeurd, dus zal ik maar een paar ´algemene´ dingen vertellen over mijn leventje hier.

Mijn lessen verlopen allemaal redelijk goed. Voor mijn FYS en International Relations moet ik alleen nog steeds veel lezen en stukken schrijven, maar goed dat kan geen kwaad voor mijn Engels.
Voor mijn International Relations heb ik als project onderwerp de Korea oorlog gekozen en voor mijn FYS Aids onder jongeren in Afrika. Biologie is redelijk makkelijk, maar het leuke is dat in het boek veel aandacht wordt besteed aan de onderzoeken/technologieën waarmee bepaalde dingen (zoals de DNA structuur ed.) zijn ontdekt. Ook heb ik nog Latijn waarbij we de Metamorphoses van Ovidius vertalen. Dit is erg leuk omdat het veelal verhalen zijn waarvan je wel eens hebt gehoord (Apollo en Daphne, Jupiter en Europa, Diana en Actaeon, Echo en Narcissus). We hebben een hele kleine klas, ongeveer 10 leerlingen, en de lerares is heel enthousiast. We moesten ook allemaal een Latijnse naam aannemen waar ze ons voortaan bij zal noemen. Aangenaam, mijn naam is Dido, de vrouw die zichzelf vermoorde nadat Aeneas uit Carthago vertrok.

Daarnaast ben ik voornamelijk druk met hockey. We gaan niet heel erg goed, we verliezen en winnen ongeveer evenveel wedstrijden, maar het team is wel super gezellig! Ik speel veel in de wedstrijden, wat natuurlijk erg leuk is :). Iedereen doet echt heel erg zijn best en ook buiten het veld wordt er veel gedaan. Zo heeft iemand lintjes gemaakt voor aan onze schoen (zie foto), en doen we secret psyche. Dat is hetzelfde als lootjes trekken met Sinterklaas, alleen dan regel je tijdens elke thuis wedstrijd iets leuks of lekkers voor jou persoon. Ook heb ik met een paar meiden Harry Potter marathon gekeken en gaan we soms ergens eten (wel in een fastfood restaurant natuurlijk :p). Over het eten betreft, het is maar goed dat ik zoveel sport want het is echt onmogelijk om al het lekkers (lees: koekjes, chocolade, muffins en snoepjes) hier te weerstaan. Daar hebben ze hier trouwens een naam voor: de Freshmen 15 (dit staat voor de 15 pounds die een Freshman, eerstejaars, hier gemiddeld aankomt).

Dat was het wel weer zo'n beetje.

Doei!

  • 21 September 2013 - 23:24

    Erna:

    Hi Freshman Dido!
    En jij schrijft dat er niet zo veel is gebeurd! Wat leuk dat je het zo hebt getroffen met het hockeyteam! Blijf ons schrijven dan genieten we een beetje mee! Liefs Erna en Sipko.

  • 22 September 2013 - 16:45

    Stella:

    Heee lautje dido,
    Leukk hoor om te lezen, wat maak jij toch veel mee zeg!!!:D
    Fijn dat je zo een leuk hockeyteam hebt. :)
    Blijf vooraal ook foto's posten, die zijn heel leuk om te bekijken:):)
    Veel plezier!!!
    Dikke kus vanuit Abcoude

  • 22 September 2013 - 20:59

    Oma:

    Lieve Laura ,
    Wat is het toch leuk om jouw verslagen te lezen !hieruit blijkt steeds dat het goed
    met je gaat en dat er heel veel leuke dingen op je pad komen .Heerlijk voor je ,
    geniet maar van alles !Dikke kus van oma

  • 06 Oktober 2013 - 15:18

    Iris:

    dikke X lau!!! liefs ier en stel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Wooster

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

28 Maart 2014

Spring Break

07 Maart 2014

Op naar Hilton Head!

12 Februari 2014

korte update

21 Januari 2014

Weer terug op de campus!

05 December 2013

Chicago!!

Actief sinds 08 Aug. 2013
Verslag gelezen: 630
Totaal aantal bezoekers 19476

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: