Chicago!! - Reisverslag uit Wooster, Verenigde Staten van laurainohio - WaarBenJij.nu Chicago!! - Reisverslag uit Wooster, Verenigde Staten van laurainohio - WaarBenJij.nu

Chicago!!

Blijf op de hoogte en volg

05 December 2013 | Verenigde Staten, Wooster

Hallo allemaal,

Afgelopen week hadden we Thanksgiving break en ben ik naar Chicago geweest met Harune, een internationaal meisje uit Japan! Familie vrienden van haar wonen in een prachtig huis net buiten de stad, waar we verbleven. De mensen waren onwijs aardig, we werden heel warm ontvangen en ze deden echt hun best om het ons helemaal naar onze zin te maken! Hun nichtje was er ook met een vriendin en met zijn vieren zijn we Chicago ingeweest, hebben we gepuzzeld en lekker films gekeken! Wat we in Chicago allemaal hebben gedaan en gezien: We zijn naar het Art museum geweest, het Field museum of Natural History, de Universiteit van Chicago, de dierentuin, we hebben een aantal mooie parken bezocht en we hebben veel door de stad gelopen. Helaas stond er voor de Sears Tower een rij van wel 2,5 uur, dus dat hebben we maar niet gedaan. Ook was het leuk dat de stad al helemaal versierd was voor kerstmis, overal wawren lichtjes te zien! De dag van Thanksgiving hebben we de hele dag gekookt en allemaal lekkere gerechten klaar gemaakt, waaronder natuurlijk een kalkoen! Het was heel leuk om dit typische Amerikaanse feest mee te maken en de sfeer te proeven! Helaas konden we maar een aantal dagen blijven, maar ik vond het een onwijs leuke ervaring en de stad is zeker de moeite waard om nog een keer terug te komen (wel in de zomer want het was redelijk koud haha).

Het feest wat nu een beetje langs mij heen gaat is Sinterklaas. Mijn hostfamily kwam met een krantenartikel aanzetten uit de Washington Post over 'black face' en ik heb hier een beetje rondgevraagd aan mensen op de campus wat zij hier van vinden. Iedereen moest eigenlijk hard lachen, met name omdat ik nog een foto op mijn mobiel heb verkleed als zwartepiet, en ze vinden het eigenlijk wel grappig. Ze zijn het er wel over eens dat zo iets nooit zou kunnen in Amerika.
Mijn lieve ouders hebben mij een enorm pakket opgestuurd met allemaal typisch Sinterklaas eten dus morgen avond zet iedereen in mijn hockeyteam hun schoen en kan ik leuk voor Sinterklaas spelen :).

Tot slot heb ik (helaas) volgende week tentamen week, maar over een weekje kom ik al weer naar huis (15 december). Ik verheug me er erg op om jullie allemaal weer te zien!

Veel liefs!


  • 06 December 2013 - 23:37

    Anneke En De Rest Van De Verweijtjes:

    Lieve Laura
    net nog even al je foto's zitten bekijken. Echt mooie foto's van Chicago zitten erbij. Wij zijn er nog nooit geweest. het ziet er indrukwekkend uit. Leuk dat je een thanksgiving met kalkoen hebt meegemaakt.
    ondertussen hebben wij hier Sinterklaas achter de rug. Anne is geloof ik 6 keer zwart piet geweest. ook op het Sinterklaasfeest bij mijn moeder kwam ze als piet ( ze was net daarvoor op pad geweest met Sinterklaas) en op Jolien haar 21-diner ook als piet (geen tijd om af te schminken).Leuk dat jij daar ook voor Sinterklaas kunt spelen! En volgende week kunnen we jou zo maar weer in Abcou tegen komen. Ik hoop dat er nog een keer tijd is voor een spelletjesavond als je hier bent. Dikke kus van ons allen Ank

  • 08 December 2013 - 21:59

    Stella:

    Leukleuk laau!! :)
    Jaa ik heb er ook heel veel zin in jee weer te zien:) succes met je tentamens eeen tot over een paar dagen!!
    xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Wooster

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

28 Maart 2014

Spring Break

07 Maart 2014

Op naar Hilton Head!

12 Februari 2014

korte update

21 Januari 2014

Weer terug op de campus!

05 December 2013

Chicago!!

Actief sinds 08 Aug. 2013
Verslag gelezen: 857
Totaal aantal bezoekers 19449

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: