Fall break - Reisverslag uit Wooster, Verenigde Staten van laurainohio - WaarBenJij.nu Fall break - Reisverslag uit Wooster, Verenigde Staten van laurainohio - WaarBenJij.nu

Fall break

Blijf op de hoogte en volg

08 Oktober 2013 | Verenigde Staten, Wooster

Hoi allemaal,

Het zijn al weer een paar weken geleden dat ik iets geschreven heb dus het wordt weer tijd!

Allereerst natuurlijk een kleine hockey update. We hadden vorige week een wedstrijd in Kentucky (dat is de staat links van Ohio). Dit betekende 6 volle uren in de bus zitten. Persoonlijk vind ik dat niet zo erg, zo kan ik tenminste nog wat van het landschap zien! Helaas bestond dit landschap uit maisvelden, maisvelden en nog meer maisvelden... Maar goed, op de heenweg zijn we bij het huis van een van de meiden uit het team gestopt om te eten. Er was heerlijk voor ons gekookt en het was wel lekker om weer eens wat anders te eten! Op de terug weg stopten we bij een all you can eat restaurant met de grootste toetjes bar ever, Jammie!! Qua wedstrijden doen we het nog steeds redelijk goed. We winnen en verliezen ongeveer even veel.

Qua sporten kun je het hier nog zo gek niet bedenken of ze hebben het. Zo kunnen de echte Harry Potter liefhebbers hier zelfs zwerkbal spelen! Oke, ze vliegen natuurlijk niet rond op bezemstelen, maar het ziet er wel heel grappig uit! Iedereen rent met een bezemsteel tussen zijn benen rond en de taken zijn gewoon verdeeld zoals in het 'echte' spel. Je hebt drijvers, jagers en natuurlijk een zoeker! De snaai is meestal iemand uit het track (sprint) team en rent met een lintje in zijn broek rond die je moet zien te grijpen. Als ik de kans krijg zal ik het zeker eens filmen!

Vrijdag begon Fall break, wat betekent dat we maandag en dinsdag vrij hebben. Eigenlijk iedereen behalve de sporters en internationale mensen gaan dan naar huis, dus ik heb lekker mijn kamer en de badkamer voor mijzelf! Ik voelde me trouwens net Harry, om even in het Harry Potter thema te blijven, toen iedereen hier zijn gepakte tassen op de gang had staan om naar huis te gaan. Maar ik ben zeker niet zielig hoor! Ik had zaterdag weer een wedstrijd en zondag ben ik met een aantal meiden uit het team naar Columbus, de hoofdstad van Ohio, geweest om te gaan winkelen! Naja, de stad hebben we eigenlijk niet gezien, alleen de binnenkant van een mega winkelcentrum. Het is ongeveer 1,5 rijden dus dat was goed te doen. De Amerikaanse levensstijl heb ik nu al wel redelijk opgepakt: lunch at the Cheesecake factory, avondeten bij Buffalo Wild Wings (Spareribs natuurlijk), en toetje weer bij de Cheesecake factory. Ook begin ik in te zien waarom mensen hier overdag in hun sportkleren lopen. Een joggingsbroek, t-shirt en hardloopschoenen zitten ook gewoon super lekker!! Ook heb ik tijdens het winkelen een 2e gaatje in mijn oor laten zetten en hebben we in een duur warenhuis ongeveer alle Burberry jassen gepast. 'I will wear this when I pick up my children from their privite pre-school'. Met als gevolg een aantal boze blikken van de winkelmedewerkster ;).
Vandaag en morgen maak ik wat huiswerk, heb ik training en kijk ik films. Ook het nieuwe seizoen van Homeland is hier weer begonnen, nog een klein voordeeltje van wonen in Amerika: alle series komen eerder uit :).
Als jullie trouwens vragen hebben of willen dat ik over een bepaald onderwerp iets schrijf, laat het me dan weten!

liefs!

  • 08 Oktober 2013 - 08:28

    Soesja:

    Ah, ik wil ook zwerkbal spelen, cheesecake eten bij de Cheesecake Factory én het nieuwe seizoen van Homeland zien!!! Het klinkt super Lau :)

  • 08 Oktober 2013 - 09:48

    Anne Verweij:

    Super leuk allemaal Laura!! Wat maak je toch veel mooi zo!! Winkelen in Amerika is echt mijn favoriet :-) !! Veel plezier en succes!!

  • 10 Oktober 2013 - 18:59

    Alain:

    Dag lieve Laura,

    Wat leuk dat je het zo naar je zin hebt en dat je zulke leuke hockey meiden hebt ontmoet. En als ik dat allemaal van dat eten hoor ben ik blij dat ik er niet zit, ik zou me niet kunnen beheersen. Misschien is leuk om wat van je medestudenten te horen waarmee je leesen volgt. Komen ze uit de buurt? Zijn het internationale studenten? Hebben ze een andere toekomstvisie dan studenten/scholieren in Nederland?

    Alain

  • 13 Oktober 2013 - 14:25

    De Verweijtjes:

    Lieve Laura
    het is hier verschrikkelijk weer. storm en regen! Jolien komt net met haar boot uit Amsterdam varen en moet zo een wedstrijd varen weer naar Amsterdam toe! het regent en stormt hier zo hard. wees blij dat je daar zit. veel plezier met je herfstbreak. ik ga met Cor en mijn moeder eind oktober voor 2 weken naar Californië. krijg nu al zin in de muffins en cheesecake (en wat mooier weer)
    veel plezier geniet van al deze nieuwe ervaringen.
    laat nog eens horen of je veel tentamens hebt en hoeveel uur je aan studie en sport kwijt bent.( heb je al veel A's gehaald of heb je dat niet)

    een zoen van Ank en de rest

  • 15 Oktober 2013 - 21:24

    Stella :

    Jeeej wat leuk dat er ook foto's bijzitten!!
    klinkt allemaal super leuk lau:)
    xx

  • 22 Oktober 2013 - 22:13

    Oma:

    Lieve Laura ,een beetje late reactie ;die stuurde ik al per email .Wat heb je het gezellig met de
    hockeymeiden en winkel- en snoepvriendinnen .Genoeg gezellige dingen naast je studie !
    Intussen is het hier heerlijk weer ,een beetje zomers .Hopelijk is dat bij jou ook zo .
    Worden er door het college wel eens avonden georganiseerd met toneel of muziek etc. ?
    Geniet maar van alles wat op je afkomt ,van alle nieuwe ervaringen ! liefs van opa en oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Wooster

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

28 Maart 2014

Spring Break

07 Maart 2014

Op naar Hilton Head!

12 Februari 2014

korte update

21 Januari 2014

Weer terug op de campus!

05 December 2013

Chicago!!

Actief sinds 08 Aug. 2013
Verslag gelezen: 599
Totaal aantal bezoekers 19454

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: